INDEX
Deoumanism
Ghid tematic
Aditionale jurnalistice
Scurta prezentare
10 precursori
predestinati deoumanismului
contemporani afini
deoumanismului
cuvant inainte
doctrina
dodecalogul deoumanist
deoumanismul- religie politica?
P.D.U.E.R
 
contact
 
versiunea pdf
 
NOU! Video
 
PARTIDUL DEOUMANIST EUROMÂN (P.D.U.E.R.)
*Dupa cum se stie, toata evolutia lumii: sociala, politica, economica, religioasa, are la baza UTOPIA, care a fost dintotdeauna azimutul si locomotiva evolutiei civilizatiilor. De la crestinism la comunism, ori la liberalismul pragmatic si hedonist, Planeta a înaintat numai pe caile dogmelor si ale doctrinelor, ca pe niste sine dinainte plantate de un monitor exemplar si riguros. Fara impactul si "biciuirea" spre mai bine, continute în utopiile doctrinare, omenirea n-ar fi ajuns la democratie, ci ar fi lâncezit si astazi probabil în comuna primitiva. Fara REPUBLICA lui Platon ori CETATEA Soarelui a lui Aristonicus, fara cealalta "CETATE..." omonima, închipuita de TH.Moruss si Tomaso Campanella, fara Biblie, fara Manifestul Partidului Comunist al lui Marx si Engels, ori fara futurismul lui Alvin Toffler si al altora, n-ar fi fost posibil nici Deoumanismul nostru de astazi, cu siguranta! De ce s-a întâmplat aceasta? Simplu de tot: pentru ca, toate tipurile de societate si-au creat doctrine religioase proprii, cu dumnezei pe care i-au scos ca
pe asii din mâneca, dintre oamenii asemeni, dar pe care i-a "sfintit si confirmat", în primul rând, prin vocatia castelor clericale cointeresate. Acesti veritabili farsori proveneau din indivizi înzestrati si initiati în mistere, iar unii dintre ei erau chiar taumaturgi vestiti, tipi carismatici si excelenti cabotini, ori transmitatori de mesaj, pe care clerul "îi revela" populatiilor, ca pe dumnezei coborati pe Pamânt, exact pentru lumea însetata ca prigoriile si întepenita în asteptare. Este cazul lui Buda, al lui Hristos si al altora. Cu alte cuvinte, ei, clerul, sintetizau cam asa: "Iata-va aici dumnezeii cu chip uman coborati printre voi, care sunteti blestemati sa ramâneti cu totii, în vecie, traitori inferiori si stigmatizati de pacatul originar al lui Adam si Eva, stramosii vostri comuni". Lumea globalizata însa, care vine spre noi si catre care si noi românii tindem, simultan cu integrarea pan-europeana, are nevoie imperioasa de o religie a democratiei, care sa fie piatra de hotar pentru începutul de mileniu si o alta viziune de perspectiva a spetei, curatita si filtrata adânc, de însasi lentila autocritica a clepsidrei umane! Iata de ce va propunem aici Deoumanismul, ca doctrina proaspata, oportuna si necesara, în configurarea unei noi politici, corelative! Iar pentru ca aceasta religie sa poata avea o penetrare rapida si activa, eficienta, care sa marcheze si progresul fata de tot ce a fost pâna la ea, are nevoie de o expresie politica, de putere politica, de organizare politica, cu alte cuvinte de PARTIDUL DEOUMANIST ROMÂN!
*Si vom spune de la începutul lucrurilor, pentru a nu lasa loc de confuzie ori de strâmba judecata:
1) Deoumanismul nu este împotriva nici unui Dumnezeu, al nimanui, dar, îl sustine si crede neclintit, numai într-unul singur, Dumnezeul Curcubeu al Omenirii, Creatorul Totului;
2) Deoumanistii nu pun la îndoiala existenta lui Hristos (ori a altora asemeni) sau faptele deosebite, posibile, ale acestora. Noi spunem numai, raspicat ca: nu credem si nu vom crede niciodata în dumnezeirea integrala a nici unui om! Fiindca noi stim ca toata spita oamenilor este numai înscânteiata de Dumnezeu, dar nici un om nu poate sa fie, el însusi, vreodata, Dumnezeu! Atât!
*Însa cum e posibil sa fie, vor obiecta unii, simultan: si religie si politica? Hai sa ne explicam:
1) Religie, da! fiindca se bazeaza pe un sistem cultic coerent si viabil, sub flamura unificatoare a Dumnezeului Curcubeu, Tatal Natiunii cu drepturi egale a umanitatii întregi;
2) Politica,da! pentru ca vrea sa schimbe fata lumii printr-o conducere meritocratica a competentelor si calitatii, iar meritocratul
este politicianul credincios, sincronic, al aceluiasi cult! Care doreste sa faca din omenire Natiunea Planetara a Legii, sub ochiul unui
singur Dumnezeu Tutelar.
3) Cu manifestare civica,da! pentru ca se inspira dintr-o religie deschisa, la purtator, bazata pe autoconvingere intima si nu pe ritualul de templu, pe sacerdoti în spectacol, pe recuzita tipica. Iar pentru ca se exprima în social, fara temple si altare, este pentru
aceea un cult civic, popular si desacralizat, care-si poate construi un partid pe masura, în stare sa-i exprime pe deoumanisti în spectrul lumii libere, concurentiale.
4) Deoumanista, da! pentru ca omul este gloria înscânteiata a tuturor operelor lui Dumnezeu si vectorul prin care umanitatea se
apropie de spiritul sau cel sfânt si alcatuitor, singurul care cunoaste drumul catre El. În acest mod, pâna vom ajunge sa conturam o
civilizatie a fericirii, trebuie, mai întâi, sa cladim o cultura a pacii! Iata una dintre intentiile noastre capitale. Noi avem convingerea ca este loc sub Soare atât pentru toti oamenii lumii, cât si pentru toate credintele lor pro-umane. Noi nu interzicem pe nimeni, în limitele
normalitatii de manifestare civilizata si dorim ca fiecare cult sa traiasca exact atâta vreme cât au nevoie credinciosii lui de propria
manifestare si pentru cât se simt ei acoperiti în gânduri si în simtiri de expresia lui sloboda.
*PDUER vine la conducerea societatii considerând ca toate partidele traditionale, care au avut pâna acum acces la
putere, au fost compromise de putere! *PDUER, are convingerea ca, daca ordinea veacurilor vechi a fost religia, iar a veacului ce a trecut a fost economia (aflata înca în dezvoltare si extinctie) ordinea veacurilor care vin, trebuie sa fie Legea! Care sa ne conduca la o umanizare integrala, într-o natiune pasnica a oamenilor rationali si sensibili, ziditori avizati ai planurilor Tatalui Unic, sub ochiul lui atoatevazator. Acest partid meritocratic, este linia întâi a ideologiei civic-religioase a deoumanistilor, iar noi, întemeietorii lui, ne-am nascut în Patria Fluida a Limbii Romane si militam pentru o umanitate optima si îmbunatatita, prin conducerea meritocratica.
Desi nu este un concept propriu, "meritocratia" contextului deoumanist, nu înseamna nici "omul nou" superior, arian si nu formeaza nici "poporul unic muncitor" de sorginte totalitarista. La noi, meritocratii sunt aceia care conduc, având confirmate în anterioritate capabilitatea, competenta si experienta. Acestea fac parte din propriile ei componente de baza, care obliga ca "mesajul credintei sale "este vital sa devina convingere si ideal, pentru oricare deoumanist meritocrat, adica, pentru oricare politician
deoumanist!"
*PDUER va fi românesc la pornire, pan-european în dezvoltarea pe termen mediu (simultana integrarii) si la fel de internationalist, deodata cu extinctia si înaintarea globalizarii tehnologice, politice, economice si informationale a lumii.
*Pentru PDUER, globalizarea nu înseamna încovoierea slugilor sub biciul aceluiasi stapân, ci înseamna unirea libertatilor culturale specifice si traditionale, ale patriilor lingvistice care au consimtit sa-si asume implicarea distincta, sub acelasi dirijor al tuturora, Dumnezeul Curcubeu al umanitatii!
*Aducem elogii democratiilor occidentale si omului lor liber, cultivat si generos, care face functionala, în echilibru, convietuirea în acelasi timp, atât a bubei cât si a diamantelor! Fara o astfel de permisivitate, n-ar fi fost posibile aparitia si afirmarea ideilor deoumaniste, ca germene a unei mari religii, speram! Pentru ca, este prima si deocamdata singura religie propusa a democratiei, fiindca, ea vizeaza unitatea generala atât prin început si continuitate, cât si prin sfârsitul întregii umanitati întru acelasi Dumnezeu Creator. Fara aceste societati democratice ale occidentului, dar mai ales fara drepturile acordate omului de cea mai puternica democratie a lumii, de americani, fara puterea acestui sistem deci, pe care îl consideram pâna la noi preumanist, deoumanismul n-ar fi putut sa fie astazi nici de conceput si nici posibil în fapt!
*PDUER vorbeste omului înca din capul locului:
1) ca este egal cu sine si cu ceilalti prin aceeasi ascendenta si acelasi izvor;
2) aminteste lumii ca omul se poate împlini într-o viata, integral, printr-o traire în Lege, în Creatie si în Iubire;
3) iar în acest timp existential, omul îsi poate întâlni si consuma atât fericirile proprii cât si propriile drame;
4) ca este finit si imperfect ca si carcasa, dar dumnezeesc prin spirit si simtire;
5) ca are o sansa la reîncarnare daca si-a slefuit neîncetat spiritul care va sa-l duca mai aproape de Creator si de ghemul sau energetic fertil si peren, de genialul Nod al Luminii;
6) ca Dumnezeu ne-a cladit diferiti în aceeasi Republica Planetara a Oamenilor, în care vom spune mereu ca suntem egali prin nastere, prin acelasi sânge rosu care ne curge în vine si prin acelasi numar de cromozomi ai speciei;
7) ca acest om nu are nevoie de nici un mântuitor care sa se sacrifice pentru el, fiindca omul însusi se poate mântui singur, platindu-si cu propria moarte pretul întreg pentru viata care i-a fost daruita si a folosit-o;
8) ca nici un alt semen al nostru nu trebuie sa se constituie în "pret de rascumparare a pacatelor celorlalti", în "mântuitor" adica, prin moartea lui deliberat sacrificiala. Fiindca si El, fiind tot om, deci copil al aceluiasi Tata, viata lui nu are cum sa pretuiasca mai mult decât viata mea, sau decât a ta si noi la fel de oameni fiind, ca si toti ceilalti congeneri.
*La întrebarea "pentru ce a fost creat omul" catehismul catolic raspunde asa: "pentru ca sa-l iubeasca si sa-l slujeasca pe Dumnezeu în viata aceasta si ca sa se bucure de El, deapururi, în viata cealalta". Noi zicem altfel: consideram ca n-avem nevoie de asigurarea fericirii si dreptatii într-o alta lume promisa, din moment ce aici, pe Pamânt, traim, iubim si cream, gasindu-ne astfel si amaraciunea si savoarea bucuriei vietii, cât si dreptatea si nedreptatea, printre aceia asemeni noua, cu care ne masuram, dupa standardele comune de convietuire, pe care ni le-a coborât în social tot El Tatal, cu veacuri în urma. Si toate acestea, care ne motiveaza si ne mentin combustia vitala, ni le vom plati noi singuri cu vârf si îndesat, la momentul soroacelor, cum enuntam, prin propriile noastre caderi în mineral! Asadar putem socoti ca, în fiecare dintre noi, traieste si mântuitorul propriu, iar propunerile altor sisteme nu sunt decât butaforie de bâlci si inventii indecente, ori povesti de adormit copiii, cam de doua mii de ani încoace.
*Si trebuie sa recunoastem ca a fost cam prea lung somnul umanitatii care "s-a grabit" sa nasca monstri si ca el mai functioneaza si acum. Iar pentru ca am ajuns sa fim siguri doar pentru o viata unica, comandamentul existentelor noastre, fatalmente scurte si ireversibile majoritar, ar trebui sa fie: "traiti-va clipa, cu ochii la Dumnezeu!" Iata pentru ce noi nu suntem nici de stânga nici de dreapta si pentru ce ne simtim motivati a ne considera "de centru-sus!"
*Iar daca nu exista nici un pacat originar, înseamna ca navem nici datorii de platit, nici drepturi suplimentare de revendicat. Fiindca aceia care au fost izgoniti din Rai, stramosii Adam si Eva siau rascumparat prin cadere pacatul lor originar, iar de la ei încoace, noi nu mai avem nimic de plata. Nu trebuie sa traim cu constiinta nici unei vini inepuizabile, ci cu aceea de a fi demni de darul vietii care ni s-a oferit. Trebuie sa traim ca oameni liberi în lumea Terrana si nu trebuie sa murim ca sa putem deveni spectre libere sau pârjolite, în lumea terifianta a subpamântului satanizat. Atâta vreme cât aici pe Pamânt, traim atât piscul cât si abisul si raiul prin fericire si infernul prin suferinta, nu ne mai încânta nici o perspectiva prezumtiva si nu ne mai tenteaza nici un alt "bine suprem", ca atribut al altor vieti, poate desfasurate în alte straturi geologice viitoare, ori în alte atmosfere înalte. În acest caz, sa-i multumim lui Dumnezeu pentru ca ne-a daruit ACESTE VIETI, în care avem timp sa-i dovedim ca suntem oameni adevarati.
*De ce Deoumanism si de ce PDUER? Pentru ca, acum traim în plin grotesc si în plin absurd: uitati-va în jur si constatati situatia alarmanta, canceroasa, care se constituie în conducerea societatilor prin tirania mediocritatii, care orienteaza eronat si hotaraste monstruos sensul unei mari sume de evolutii, cu efecte extrem de daunatoare pentru partea majoritara a popoarelor. Exemplu minor cu efect major: amintiti-va ce s-a întâmplat în Grecia, în prima parte a acestui an 2006, la a 51-a editie a Eurovision, când, niste finlandezi terifianti, "o trupa rock", a câstigat un concurs international "pop", sub presiunea atitudinii "naspa" ori "cool", a prostiei tinere jemanfisiste, care a demonstrat ca, efectiv, poate fi revoltator de eficienta, prin manevrarea SMSurilor din dotare. Dar acest mers al lucrurilor, trebuie sa recunoastem, ca poate întoarce lumea pe dos si o poate retrograda.
Pericolul este real si chiar mai grav decât îl subliniaza mediile informationale. Vedeti de ce a trebuit sa apara deoumanismul? Pentru ca suflul mediocritatii colective, majoritare, impune ca model antimodelul si aceasta tendinta maladiva trebuie contracarata de noi! Pentru ca exista pericolul ca aceasta mediocritate dominanta sa sugrume si sa ucida democratiile! Si iata cum realitatea nu este, de multe ori, opera rationalismului. De aceea îndemnul nostru este: TREZITI-VA ÎN DEOUMANISM!
*Pentru ca, mai întâi, viata românilor e necesar a fi schimbata; priviti sincer si cinstit si observati ca toate aliantele postdecembriste au fost cârdasii fara Dumnezeu! Ca la toate nivelurile ne conduc niste cameleoni gri, ca niste veritabile cenusare, ale caror spirite pâcloase si înnamolite în faradelege n-au reusit decât sa-i (si sa ne) întepeneasca în tranzitie.
*Noi domnilor, PDUER, suntem "generatia asteptata", suntem Nordul busolei, cu Dumnezeu în frunte! Sigur ca la început vom avea si tribulatii si inconsecvente. Dar veniti lânga noi, cei care va stiti cei mai altruisti, cei mai omenosi si cei mai rigurosi dintre cei capabili. Numai asa vom putea avea în efortul nostru cât mai putine imputatii si cât mai multe reusite.
*Noi nu dam averi, noi dam dreptate, prin cultivarea competentelor! Noi oferim sansa sa se demonstreze în plan social ca OMENIA redevine autoritate!
*PDUER considera ca fata vietii si a naturii este însasi fata lui Dumnezeu, cu miliardele lui de chipuri. Si asa privindu-l, veti vedea ca nimic nu este imuabil, oameni buni si fratii mei. Dumnezeu e însasi transformarea si El este în fiecare clipita acelasi chip cu alte fete. Daca Dumnezeu însusi e transformarea si nimic nu ne este dat pentru totdeauna, de ce am tine cu dintâi de niste alte religii milenare?
*PDUER-ul este si el,ca si Mentorul sau Unic, partidul transformarii calitatilor si al perfectionarii vietii omului! Porniti schimbarile de acasa, pentru ca România sa nu mai fie "tara nefericitilor mitocani si tolomaci" cum ne spun unii! Faceti de aceea, din România noastra, tara de început a umanitatii optime, prin afirmarea spiritului creator de care nu este lipsa aici! Pe cale de consecinta, se cuvine ca deoumanistii sa nu ridice niciodata armele de distrugere pe soclu, sa nu idolatrizeze nici un simbol al pieirii, nici o unealta a distrugerii si nici pe purtatorii lor. Cei din PDUER trebuie sa fie simpli osteni ai pacii, ai convietuirii în demnitate si curatire, ai iubirii interumane si a geniului lor creator, "pierduti" în anonimat si în recunostinta generala.
* PDUER constata ca disolutia statului se justifica printro privatizare integrala si ca, pentru indivizii stapâni si independenti, liberi si super bogati, nu exista nici patrie si nici patriotism. Daca vreti sa supravietuiasca statul protector pentru nefericiti si nedotati, ori pentru aceia fara mijloace de afirmare, cât si pentru o buna si functionala administrare a lui, lasati cezarului ce e al statului, ori invers! Pentru ca, tara nu se cara nici în valize si nu se ia nici pe talpile musteriilor,iar fara o structura statala care sa nu fie "neamul prost ori ruda saraca" a indivizilor nerusinat de bogati, nu se poate vorbi nici de independenta si demnitate
nationala si nici de identitate etnica.
*PDUER, va sfatuieste sa nu faceti binele cu sila nimanui! Fiindca s-a dovedit de viata ca prostii nu stiu ce sa faca cu binele, iar multi dintre ei îl pervertesc. În sensul acesta, un unchi de al meu plecat de acasa, Aluicu, avea o vorba: "sa nu-i îndesi nimanui în fund dopul binelui cu madularul, ca el bese si ti-l da afara!" Dar nu uita ca, atunci când tu simti ca ceva te coboara, musai trebuie sa zvâcnesti si sa urci, obligatoriu! Iar daca nu-i faci unuia binele cu sila, sa nu-i faci nici raul de placere!
* Atâta vreme cât nu suntem tarati de nici un handicap natural, nu avem nici un complex si nici o inhibitie, în raport cu toti ceilalti oameni si plecând cu totii de la aceeasi linie de start, credem ca, ce i se cuvine unuia, la tot atâta are dreptul sa spere si celalalt! Noi nu vrem sa fim nici saraci si cinstiti, nici goi si flamânzi. De aceea, ne afirmam personalitatea si ne cerem drepturile ei, neconstrâns în vre-un fel sau altul, alaturi de congenerii asemeni în efort, în colegialitate si aspiratii de breasla!
*Noi nu avem nimic cu oamenii ci cu faptele lor; cine comite raul trebuie sa suporte consecintele, prin institutiile consacrate sa-l
sanctioneze.
*Numai facând ceea ce-i place, omul se simte împlinit; munceste cu placere si se bucura zilnic de roadele efortului sau. Asadar, daca traim zilnic, daca mâncam zilnic, consumam zilnic, trebuie sa si muncim zilnic. Numai Duminica -ziua Soarelui- trebuie s-o sarbatorim prin reâncarcarea cu spirit si delicatete. Nu încurajam nici un alt ritual decât pe acela al muncilor socialmente necesare, unde ritualul este egal profesionalismului si datoriei!
*Fiecare, în activitatile care-i plac, ori adiacente, se poate exprima prin hobiuri si astfel, împlini integral. În afara orelor de program angajat, orice timp al omului trebuie folosit si nu risipit. Acceptând calendarele si orarele muncii angajate, acceptam dictatul social al muncii necesare. Munca la serviciu este nu numai responsabilitate si datorie sociala ci si unul dintre prilejurile de a-ti manifesta adevarata personalitate si de a-ti afirma onorabilitatea. Ea iti asigura si câstigul pentru familie, pentru majoritatea nevoilor ei. Unui om care munceste onest, nu trebuie sa-i lipseasca pâinea si leguma de pe masa familiei lui si nu trebuie sa aiba grija zilei de mâine. Societatea este obligata sa-l rasplateasca, sa-i asigure necesitatile si pretul lor! Numai asa se onoreaza reciproc. Asadar, PDUER-ul accepta numai doua dictate:
1) Al tainei Dumnezeiesti;
2) Al activitatilor vitale si socialmente necesare!
* PDUER, va fi formatiunea oamenilor capabili si merituosi, devotati comunitatii lor dezinteresat, la care vor avea acces printr-o adeziune scrisa si semnata "proprio manu", liber exprimata si conceputa, formulata de catre toti oamenii inteligenti, corecti si nelacomi ai luciditatii, care au hotarât sa nu mai faca degeaba umbra pamântului! (Criteriile si rigorile accesarii în PDUER, vor fi specificate în detaliu de statut, iar demnitarii acestui partid vor depune la intrarea în mandat un juramânt special si sacru.)
*Toate eforturile PDUER se fac sub stindardul Ochiului Solar Dumnezeesc si sub flamura sa si, reafirmându-l esentialmente pe
Dumnezeul nostru Curcubeu cel simplu, coborât si risipit în umanitate. Astfel noi ne aducem geniul creator acasa, pentru ca l-am
regasit si astfel, lânga El va invitam alaturi si pe voi. În acest mod, deoumanistul se închina si îsi spune rugaciunea, cu ochiul catre Soare (cu siguranta, unul din multiplele componente ale Nodului Luminii Dumnezeesti). El nu se apleaca în fata icoanei unui alt semen "sanctificat", profitabil de catre casta clerului initiat si pervertit la lacomie,pentru ca acesta ia un rând de piele si de pe viu si de pe mort. Chiar folosind dubla masura a taxelor de ritual, într-un fel evidentiate în registrele altarelor si în alt fel curgând în buzunarele sutanelor popesti.
*Pe Dumnezeul nostru l-au "asasinat" fara rost ateii, o vreme, a fost ciopârtit de parlagii ideologici un timp si a fost îndepartat de la sufletul lor, de catre orbetii altor motive! Acum l-am gasit si lânga El va invitam alaturi si pe voi. Pentru aceia care gândesc ca noi, El este steaua polara, sensul si finalitatea vietii! *Pe noi, PDUER-ul, abia acum democratia ne-a descatusat si ne-a lasat sa gândim liber, sa concepem si sa actionam ca fii ai Patriei Fluide a Limbii Romane Natale, aici, la burtile Dunarii! Si de aici încolo, catre alte zari.
* Pentru PDUER, întreaga noutate conceptuala si executiva, în exercitiul conducerii de stat si în sistem, va fi exprimata, la nivelul tuturor sferelor vietii sociale, prin aportul celor mai stralucite creiere disponibile (liber alese dintre cele liber angajate) si cu administrarea meritocratica cea mai avizata a lor, acceptate în conclavele de conducere si expertiza, care vor fi alese de comunitatile colegiale, exclusiv dupa criteriul calitatii prestatiilor umane si profesionale deja deovedite;
*PDUER, se va baza, în toate eforturile, pe participarea clasei mijlocii motivate, nelinistite si de aceea firesc prospere, pe toate spiritele tinere constructive, inovatoare si modelatoare, pe acei oameni care îsi încep zilele vietii croind si facând, pe aceia care, daca nu pot face binele diurn, macar nu fac raul constient;
*Deoumanistii pleaca de la ideea ca nimeni nu e perfect, nimeni nu e sfânt, nimeni nu e paria sau proscris! Ca, în limetele speciei umane, cu totii suntem perfectibili si angajati constient sa luptam pentru aceasta; Singura perfectiune etalon si singurul mentor etalon, în toate planurile, este Dumnezeul Curcubeu al Umanitatii!
* PDUER, în contextul europenizarii si globalizarii vietii sociopolitice si economice de la noi, cultiva si respecta cu sfintenie valorile nationale traditionale , cultura specifica a românilor si afirmarea acesteia în concertul partenerilor egali ai lumii, ca voce autentica si manifestare originala! Socotim ca primul mare precursor al deoumanistilor români a fost, involuntar, sculptorul
Constantin Brâncusi!
* Ca deoumanisti, nu avem nici un complex în fata lumii, nici de superioritate nici de inferioritate, socotim ca-i suntem datori vietii cu o singura moarte, iar umanitatii numai cu geniul nostru creator aplicat. Suntem mandri ca ne-am nascut în Patria Fluida a Limbii Române si traim în adevarul Dumnezeesc, ca fiecare dintre noi este unic si diferit, în contextul aceleiasi rase. Ne definim a fi, de asemeni, cetateni euromâni ai Natiunii Umane si oriunde se vorbeste si se lucreaza româneste, acolo e si patria noastra spirituala, egal respectata ca si aceea geografica ce ne-a adoptat;
*PDUER, considera ca, fiecare suntem irepetabili, în institutiile propriilor noastre personalitati nominalizate, de aceea va învitam pe oricare sa nu treceti peste noi si nici macar peste umbra noastra, care ne doare daca o calcati, bagati de seama! Iar faptul în sine, pentru asta, va va deveni rasplata. Noi cultivam moralitatea, etica ortodox-deoumanista, civismul participativ si responsabil, respectam legile vietii si ale societatii în care traim, plus harul îndumnezeirii cu care suntem fiecare înzestrati, înca de la nastere;
*Deoumanistii cred în afirmarea si evolutia omului liber, prin acordarea de sanse primare egale tuturora si prin credinta
în victoria celui mai bun; De asemeni, credem ca, prostia este atât un pacat cât si o boala genetica. O vom tolera critic, din umanism si pentru recunoasterea diversitatii în unitate, dar o vom limita si o vom combate, ca fiind de fiecare data a altora; însa nu o admitem în rândurile noastre! Eventualii rataciti printre noi, dovediti de prostie, trebuie sa se retraga discret si um il, în zone în care handicapul lor poate gasi toleranta biologica necesara, sau unde este minimal pernicioasa public;
*Noi deoumanistii nu suntem de acord cu axa în jurul careia pivoteaza întreaga filozofie a corectitudinii politice, a lui "politically correct", îmbratisata de vestici. De aceea vom lupta consecvent, cu onestitate si echilibru, împotriva bolilor morale si etice, mostenite, ori aparute spontan, a pacatelor fundamentale, personale si colective, care sunt: nechibzuinta, lacomia si tradarea, prostia si trufia, puturosenia vâscului si a paduchilor, violenta si decaderile abrutizante si dezumanizante, prin viciu. Am precizat ca putem sa toleram multe, dar niciodata nu vom accepta sa fim ceea ce se cheama "prosti de buni".
*PDUER-ul, nu agreaza pedeapsa cu moartea, însa doreste ca, în cazul condamnarilor pe viata, meritate si motivate de sentinte,
acestea sa nu fie nicicum revizuibile, micsorate ori amnistiate, ci, integral efectuate prin munca obligatorie, conform programelor
institutiilor penitenciare. Consideram ca, omul care omoara voit, care violeaza, tâlhareste, ori e pedofil, se descalifica singur, e nimal retiv si trebuie constrâns la stanoaga! Drepturile omului sunt operationale si viabile în libertatea omului, pentru oameni si nu pentru bestii!
*Deoumanistii declara public: -nu suntem rasisti, fundamentalisti, anarhisti, comunisti, fascisti, antisemiti, teroristi, dar nici prosti de buni! Sprijinim si respectam toate mionoritatile lumii: naturale, culturale, artistice, profesionale. Combatem cu fermitate numai minoritatile viciului, ale pacatului si fara-de-legii, pe cele anarhice si antiumane si pe acelea izvorâte din instinctele descalificante.
*PDUER, va milita pentru generalizarea principiului "omul potrivit la locul potrivit în momentul necesar" pentru ca, numai asa credem, ca omul va sfinti locul sau de munca si viceversa.
*PDUER, va cultiva cu prioritate învatamântul national si educatia de performanta, precum si dezvoltarea culturii si a stiintei românesti de vârf, deopotriva cu valorile traditionale specifice. Noi vom forma si sprijini elitele si le vom crea culoare de oportunitate pentru realizarea si afirmarea lor deplina în tara de origine. Îi vom ajuta de asemeni, pe cei slabi si nedaruiti, institutionalizându-i si protejându-i, asigurându-le un trai decent.
*Vom manifesta grija si sprijin special pentru batrâni, resocializându-i, functie de disponibilitatile fizice si psihice ale fiecaruia si mai ales, pe aceia singuri si stingheri, ori care se ofera voluntari. Consideram ca moartea îi elibereaza pe multi, dar singuratatea îi asasineaza pe toti! Noi credem, de aceea, în dictonul conform caruia "Cine n-are batrâni sa-si cumpere".
*Pentru a-si demonstra înca din start pan-europenismul, PDUER-ul, va revendica, simbolic, pentru spatiul matrice al aparitiei sale, toata valea Dunarii, din Muntii Padurea Neagra pâna la gurile Deltei, de la Marea Neagra. Pentru acest spatiu (practic de la Baltica
la Pontul Euxin) pe care-l consideram legitim -pentru manifestari, influenta si actiune, cu precadere în spatiile riverane pe curs ale Dunarii- ne vom lupta, mai întâi, sa-l câstigam relational si spiritual de partea noastra, reînscânteindu-l ca deoumanist! Noi însa, îi vom reprezenta si capacita alaturi, pe toti românii lumii, daca si ei ne vor dori si ne vom sprijini pe ei de asemeni!
*În sensul celor deja spuse, vom actiona cu eforturi nelimitate, pentru o spiritualizare accentuat deoumanista a vietii, în toate asezarile pe cursul Dunarii, mai întâi. Fiecare varianta nationala partinica, se va bate pentru prioritati în propriul sau segment euro-dunarean, cu proiecte fezabile, bine documentate si motivate, care sa absoarba învestitii mari si durabile, pentru constructii rezolvabile unitar, pe termen mediu si lung.
*Iar pentru a ne confirma vocatia profund deoumanista, globalista, unificatoare, sub unda nepereche a Dumnezeului Curcubeu, propunem ONU îmbunatatirea structurii sale operative, cu o sectiune ilustrissima, DIVIZIA DE GENII! Care va fi ca un conclav al mintilor celor mai stralucite ale popoarelor, care vor rezolva optim cauzele tulburi ale umanitatii amenintate si care va consilia orientat si concertat, însasi conducerea lumii. Aceasta pentru ca geniile nu sunt numai mândria de marca a popoarelor unde s-au nascut, ci sunt tezaur nediscriminat al umanitatii întregi! Pentru a ne demonstra amplitudinea si temeinicia credintei, vom dori sa începem printr-un proiect grandios de investitii în "INFRASTRUCTURA, PENTRU EVITAREA INUNDATIILOR". Care sa fie un proiect coerent de îndiguire a Dunarii "d-a capo al fine". Pentru care sa se întreaca în concepte maiestre cei mai mari specialisti din orasele riverane fluviului si din alte tari, cu situatii asemeni. Si poate, la sfârsitul acestui proiect vom parcurge digurile Dunarii, de la Hamburg la Constanta, ca pe Marele Zid al Apelor Albastre.
*Pentru aceea, la momentul potrivit vom lupta cu toate fortele noastre unite, pentru a obtine de la U.E. întelegere, participare, sprijin si finantare, pentru a putea împlini integral, o protectie reala, pe tot parcursul transnational al fluviului european în discutie. Va dati seama ce proiecte vor înfierbânta mintile destepte, din Germania pâna în Ucraina? Câte locuri de munca se vor oferi? Câte localitati vor înflori? Va fi vorba de înfrumusetari, modernizari, turism civilizat, colaborare pe multiple cai, avantaje interculturale, veselie, frumusete, încântare, tinerete, fraternizare, DEOUMANISM!.
*PDUER este constient ca, pentru a ne integra în Casa Europeana Comuna, fara probleme, românii trebuie sa vina de la casa lor cu ce au mai bun si mai performant în stiinta, arta, tehnologie si cu ce au mai bun în traditii si spiritualitatea specifica. Numai asa ne putem impune în Europa unita, cu prestigiul marca RO.
*În acelasi timp, vom cere institutiilor europene abilitate, sprijinul pentru crearea la Calarasi a Centrului Spiritual Deoumanist Român si vom înfiinta o fundatie pe masura, în paralel cu constituirea Universitatii Interculturale a Dunarii, pentru pregatirea de specialisti deoumanisti în toate zonele de interes ale cultului si, în general, pentru progresul uman, pentru protejarea vietii si a naturii. Functie de aceasta, vom cere acordul pentru a fi acceptat ca Imn al Internationalei Deoumaniste, valsul Dunarea Albastra al lui Strauss iar pentru Imnul National al PDUER vom recomanda "Valurile Dunarii", al lui Ivanovici. În ambele situatii vom crea concurs international si respectiv national, pentru texte inspirate de muzica respectivilor.
*PDUER cere membrilor sai: -în tot ce faceti, bazati-va pe valori! Numai asa rezultatul muncii voastre va deveni si el o valoare! În acest context, PDUER, va lupta pentru asanarea si salubrizarea vietii diurne a cetateanului, pentru o existenta publica sanatoasa si morala, pentru siguranta locuitorului, a averii sale si a vietii tuturora.
*Si înca mai trebuie sa facem precizarea ca: prin PDUER, înfiintam primul partid euromân care e simultan meritocratic, dunarean-european si globalist deopotriva. Care nu e nici de stânga nici de dreapta, care respecta toate punctele cardinale dar care priveste în sus, catre Dumnezeu, cu care merge înainte sa reaseze lumea, pentru ca lumea e a acelora care o fac mai buna! Asadar, suntem un partid de centru sus si suntem si primul partid al lumii care se declara asa! Aceasta pentru ca noi credem în Dumnezeul Curcubeu care e atât Axa Vietii cât si centrul ei. Si care, Curcubeu fiind, e întotdeauna peste noi, adica deasupra noastra, ghid protector si unificator!
*PDUER, va fi altceva decât toate doctrinele de pâna acum, izvorâte din preumanism, pentru ca: -se va conduce dupa preceptele primei religii democratice, exprimate si structurate ca Deoumanism, prin pârghii civice si meritocratice;
-va lucra cu parteneri egali, care sa-si asume responsabilitatea explicit si consecintele ei, fara complexul mostenirilor vinovate si fara prejudecati perturbatoare ori restrictive;
-isi va porni si corela întotdeauna actiunile de la o analiza si evaluare corecta, la obiect, catre forme optim dezvoltate, gândite si acceptate mai întâi de specialisti, de cei mai straluciti dintre activi. Asa va demonstra realism, pragmatism, stimulare pentru sperante si idealuri, încurajarea visurilor. Pentru ca, în fond, cine nu viseaza frumos nu are pentru ce trai! Numai încarcarea si gâdilarea matului, nu merita osteneala unei întregi existente!
*De ce PDUER si de ce deoumanism? -pentru ca, pâna acum, în preumanism, am fost cu totii doar genii neîntelese si izolate în turnuri de fildes; acum toate geniile adevarate sunt invitate de noi în arena, sa-si demonstreze si sa ne convinga de stralucirea lor si
de propria realitate.
*Fiindca, numai arzând singuri, fiecare, ne-am irosit în iluminarea oricum deficitara a propriilor turbari existentiale si în mocirle diurne, iar de acum încolo, în Deoumanism, nutriti de aceeasi flacara a generozitatii facatorilor de bine si de pace, (adica arzând împreuna), vom deveni o forta a naturii care va schimba, poate, însasi decizia lui Dumnezeu: în locul trâmbitatei morti apocaliptice, va aduce, poate, colonizarea cu trunchiul genetic uman a o mie de stele verzi!
*Deoumanismul e si clubul oamenilor inteligenti, vizionari si activi, clubul meritocratilor. Iar partidul nostru, PDUER, este si el acelasi club în care nu au ce cauta hotii, prostii si viciosii! Noi nu neam propus sa cucerim lumea, ci sa resuscitam si sa afirmam energiile lucrative ale OMENIEI! Cu inspiratia calauzitoare, divina, a însusi Autorului Lumii.
*Se zicea ca, în vechime, marii profeti ai omenirii erau orbi, pentru a putea deslusi mai bine, cu ochii lor interiori, faptele lumii ascunse; noi nu vom accepta orbirea pentru ca, mai întai, noi suntem rationalisti luminati, sensibili si deopotriva pragmatici; pentru ca ne conducem dupa haloul stindard al lui Dumnezeu (cu contur heraldic solar) la lumina caruia, vom învata cu osârdie, legile Lui, oferite noua. Aceasta pentru ordonarea riguroasa a interspatiilor dintre noi (de valoare si identitate) pe care sa le si decriptam, cu propriile lentile ale clepsidrei umane care suntem.
*PDUER considera ca toate celelalte segmente partinice ale activitatilor politice nationale si internationale, vor forma si formeaza opozitia necesara cursului democratic si preopinentii doriti, adica challangerii respectati, în confruntarea ideologica si practica, în urma carei conlucrari vor rezulta progresul si pasii înainte ai societatii, tot mai bine filtrati, tot mai bine dozati si orientati, în alternanta solutiilor optime, adaptate cerintelor imediate ale vietii.
*Noi nu detinem si nu vom detine niciodata, în cadrul relatiilor interumane specifice, adevarul absolut; noi nu suntem grupare factotum dar putem fi dozatorul majoritar al solutiilor oportune. Cei care ganditi ca noi si va puteti afirma oricând excelenta, veniti-ne
alaturi, pentru ca împreuna, sa probam acest lucru!
* Politica deoumanista va fi coerenta si ferma, ca motivatie de început si de finalitate a aspiratiilor sale; va fi maleabila, flexibila si adaptabila, deci permanent noua si viu implicata în activitatile diurne. Fiind prima samânta încoltita de religie a democratiei, deoumanismul, în devenirea lui, va avea efectul bulgarelui de zapada, slobozit din vârful muntelui! De aceea va asteptam în avalansa, oameni buni, pentru mai binele umanitatii noastre comune! Cum spuneam si cum vom mai spune, pâna la noi ati fost fiecare pustiu de singuri, iar venind în clubul deoumanistilor, despre care va vorbesc, vom ajunge cu siguranta împreuna în societatea de domnie a Legii, ca sa putem vedea cum cuvântul "crima" va fi exclus din limbile Lumii, pentru ca realitatea care-l defineste va disparea! Instinctivii vremilor revolute care vor mai recurge la astfel de gesturi subumane, vor fi izolati ca ciumatii, de însasi faptele lor si nu vor mai avea contacte cu popoarele Legii. Va prevenim ca, pâna la curatirea Lumii în care ne angajam, e drumul lung si necajit dar, cu Dumnezeu înainte, merita efortul si lupta!
*Deoumanistii nu fac profetii! Noi va expunem o nazuinta, va aratam calea si va învitam alaturi de noi în ham, pentru a ne biciui singuri ratiunea si vointa, pentru a face din sperante fapte concrete. Tot ce veti realiza, implica libera alegere si hotarâre subiectiva, dar, ca finalitate, se topeste în expresia rezultatului colectiv. Am precizat ca va învitam la ordine, nu la haos. Dorinta individuala, prin aderarea acesteia la exact clubul despre care va hotarî ca o exprima, întregeste dorinta reunita a acelei comunitati, la care va sa adere. Si astfel, el nu se pierde în anonimatul colectivitatii, ci se regaseste confirmat în forta ei de expresie! Luat în modul, individul în sine, nu are la el decât zestrea propriei libertati si personalitati, iar contributia si aportul lui, devin consemnabile si remarcabile, numai prin alaturarea acestora, în exprimare vie, la comunitatea celorlalti, asemeni, la faptele si operele lor.
*Nimeni nu adera la noi în necunostinta de cauza! La noi vin numai aceia carora nu le lipseste exercitiul muncii si cel al dreptei judecati, iar preceptele care ne anima pe unii, sunt obligatorii pentru toti, fara exceptie!
*Nu au ce cauta printre noi hotii, prostii si criminalii, violatorii, incestuosii, marii mincinosi dovediti public, fraudatorii si delatorii, tortionarii, anarhistii, teroristii, handicapatii mintal si antiumanistii. Pentru aceasta, la adeziune, fiecare doritor a fi deoumanist, va declara sub semnatura proprie, ca nu a facut parte din niciuna dintre structurile tagmei interzise.
*PDUER, va analiza cu echidistanta si obiectivitate fiecare situatie neobisnuita ori anormala ivita în interiorul sau. Care va fi judecata si solutionata de conclavul competentelor, în oricâte serii de întruniri succes ive ar fi nevoie, pâna la obtinerea unui verdict majoritar, care sa fie definitiv, irevocabil si executoriu. De aceea, el gândeste la ziua în care, cea mai mare pedeapsa a omului, sa fie umilirea publica prin munci sub nivelul calificarii sale, în folosul colectivitatii. (Nu schilodire, nu detentie, nu moarte!)
*Deoumanistii nu se straduiesc sa proclame ori sa confirme nici un profet si nici un demiurg ori bazileu, nici un pontif sau un guru. Ei nu vor da atestat de autentificare valorica pentru nimeni! Deoumanismul este în profunzime si amplitudine o idelogie a oamenilor slefuiti spiritual si în sensibilitati, care se straduiesc împreuna sa dea civilizatiei umane ceea ce este mai bun în om si astfel sa confirme dictonul: PER ASPERA AD ASTRA! Care doreste sa se salveze de la sfârsitul Lumii prin apropierea de spiritul cosmic, genitor! Este singura doctrina cultica ce nu propovaduieste nici un armaghedon si chiar daca accepta sfârsitul Pamântului peste miliarde de ani, odata cu implozia sistemului sau solar, concepe ca trunchiul uman (preferat între facetiile Domnului) sa devina, datorita spiritului, capabil a coloniza alte spatii si alte planete, ca o victorie finala a harurilor zidite în om. Iata deci, de unde-i va veni nemurirea omului! Pentru ca, daca Dumnezeu este autorul si stapânul Universului vesnic si infinit, de ce n-ar fi si omul -fructul sau preferatcolonistul acestui Creator, pentru spatiile si timpii sai permisibili vietii?!
*PDUER, considera ca, toate muncile socialmente necesare sunt egal de onorabile pentru ca, din toate muncile se câstiga pâinea familiei. Pe acestea, le diferentiaza numai legile specifice, functie de criteriile de efort si valoarea produsului finit, de aportul înglobat în cantitatea si calitatea muncii depuse de lucrator. În acest mod, neexistând criteriul muncii rusinoase, exista numai munca bine facuta ori prost facuta! Iar functie de aceasta, se va si plati, corespunzator. Pentru o apreciere corecta, cântaritorii trebuie ridicati dintre practicienii cu cele mai bune rezultate, într-un interval de vechime conventional stabilit. Ei trebuie sa vada totul si sa aprecieze corect, atât recompensele cât si sanctiunile, operativ si nediscriminant. Cu aceeasi unitate de masura, cu acelasi etalon si fara prejudecati. Trebuie sa admiteti în sensul acesta, ca e necesar sa dati si Cezarului ce este al Cezarului si deopotriva sa acceptati ca "dintr-un cal tiganesc poate iesi unul boieresc", cum se spune; în concret, vezi personalitatile unora ca: Ion Voicu, formatia Gipsy Kings, vezi Andrea Bocelli, etc.
*PDUER, pentru o mai deplina satisfacere a nevoilor specifice de comunicare si petrecere a timpului liber disponibil, cere instituirea cluburilor corespunzatoare, precum altadata ale breslelor, construite pe aceleasi afinitati, pasiuni, principii si idealuri. De exemplu: cluburi de romantici si de vegetarieni, de arcasi si dansatoare din buric (ca sa fac precizari total întâmplatoare) ori de minoritati lingvistice sau culturale (de exemplu: clubul vorbitorilor de limba euskera, a bascilor, sau al africanilor din Bucuresti), etc..
*Deoumanistii si PDUER considera ca ei nu fac legi, ca legile societatii în care traiesc si cu care opereaza institutiile specializate sunt si au fost date omului de Creator, împrumutate si adaptate permanent de viata, cu ajutorul carora, acesta îsi conserva si protejeaza propria existenta. Legea este una din modurile de reflectare a ordinei divine în viata social-umana, cu scopul vadit de a-l apara pe om de propriile-i excese si hipertrofieri. Noi modificam cadrul, matricea, adaugând ori scazând, functie de necesitatile legitime preexprimate!
*PDUER considera de asemenea ca toate libertatile umane care încap în sintagma "necesitati întelese" pot sa fie perfect sintetizate prin expresia "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!"
*PDUER se va îngriji ca excelentele din toate domeniile (arta, stiinta, cultura, cercetare, profesii) sa fie sustinute ca un privilegiu pentru comunitatile care au dat astfel de oameni si sa creeze pentru ele, conditii de formare si perfectionare, în cele mai bune scoli si institutii de profil, iar dupa terminarea studiilor, sa asigure reintegrarea lor optima, onoranta, în aceleasi comunitati.
*PDUER, se pronunta în felul urmator fata de anumite teme majore ale existentei:
1) PDUER considera cuplul familial, casatorit, punctul consacrarii esentiale a persoanelor în viata sociala. Pentru ca nu poti sa devii un bun conducator de comunitati familiale daca nu esti tu însuti familist, ori daca nu cunosti si nu respecti valorile fundamentale ale acestei institutii. Familia aduna oamenii, îi responsabilizeaza prin griji comune si reciproce, îi sensibilizeaza si îi umanizeaza. Spargerea prin nesocotinta a tiparului familial, înseamna exacerbarea egoismului si liberului arbitru, fuga de angajamente, printr-o însingurare deformatoare si alienanta! Ori, se stie ca vocatia umanitatii este adunarea si nu împrastierea! Si mai trebuie spus ca deoumanistii accepta formularea "munca l-a creat pe om" dar numai în coordonatele lui evolutive si formatoare, iar nu în cele genetice, biologice. Si daca, în felul acesta munca l-a creat pe om, putem afirma cu tarie si noi ca "FAMILIA A CREAT UMANITATEA!"
*Deoumanistii vor înfiinta si dezvolta cadrul institutional adecvat pentru afirmarea unei culturi proprii a lor, cultura pacii si colaborarii, a tolerantei constructive, a rezolvarii tuturor problemelor lumii, exclusiv prin negocieri pasnice, la masa tratativelor.
*Deoumanistii nu vor accepta casatoriile împotriva naturii, între cupluri homosexuale si nici adoptia de copii, în astfel de cazuri. Actiunile lor sunt o boala dobândita a carnii si neuronilor, nu înnascuta, iar mai precis formulat, un viciu! Pentru ei suficienta e toleranta. Hermafroditii nu se asimileaza acestei categorii si nu se confunda, de aceea ei vor avea un statut separat. Atâta vreme cât fiecare dintre oameni, e dotat de la nastere cu un sex distinct, definitoriu, ei n-au cum sa pretinda, public, dreptul la viciu împotriva naturii. Cei autotarati în asemenea mod, se vor restrânge si manifesta discret, în cluburi specializate si cvasiexclusiviste. Este suficient sa acceptam diferentele si sa le îngaduim, dar e inadmisibil sa fim prosti de buni, fluturându-le viciul, cu consecinte de viata, cu urmari de neînchipuit pe termen lung.
*Avorturile, le repudiem. Le consideram infanticid, imprudent si inutil, criminal chiar. Pentru evitarea lor propunem controlul specializat al nasterilor si mai ales, în cazurile nedorite, protectia prin contraceptie!
*Prostitutia, la fel ca si homosexualitatea, vor fi obligatoriu institutionalizate în cluburi discrete si cvasiexclusiviste si ele. Veniturile din impozitele pe practicarea acestor vicii vor fi dirijate si integrate exclusiv în proiecte de educatie.
*Nu sustinem pedeapsa cu moartea! Sustinem pedeapsa condamnarilor la munca silnica pe viata, definitiva, irevocabila si negratiabila, sub nici un pretext. (Cu exceptia dovedirii tardive, în justitie, a nevinovatiei, în cazuri ca: violarea copiilor, violarea batrânilor, violul acelora slabi ori handicapati si în neputinta sa se apere ori sa contracareze, crimele de orice tip, cu exceptia legitimei aparari, tâlhariile criminale plus alte vinovatii, încorporate rigorilor generale).
*Consideram ca eutanasierea este o chestiune delicata, care tine de demnitatea finala a fiintei umane. Suntem de acord cu ea, numai daca e liber consimtita si semnata cu mâna proprie, într-o anterioritate proxima, pe deplin lucida si cu discernamânt integral! Momentul va fi strict stabilit si înfaptuit într-un conclav comun, medical si juridic, atunci când omul nu mai are decât alternativa de perspectiva a legumei pe care el nu o accepta pentru sine. Procedeul va fi îndeplinit medical, prin injectie letala. În acest fel, se va curma onorabil o existenta care nu mai are nimic de adaugat în destinul ori în afirmarea personalitatii umane. O tarare a vietii prin mocirla vegetativitatii, este o prelungire a umilintei, neputintelor inconstiente si o suferinta inutila, prin prelungirea unei etape care nu mai foloseste nici macar posesorului.
*PDUER isi va impune acum, expres, dreptul la afirmare, întrucât se considera doctrina vital necesara pentru restructurarile politice si morale ale natiunii, în chiar acest moment istoric al preaderarii României la U.E.. Si crede ca este cea mai potrivita si dotata linie întâi, în lupta pentru globalizare.
*Pentru ca a sosit timpul sa se schimbe fata lumii si substanta ei, iar noi suntem zidarii cei mai calificati; anuntam ca vom conduce prin operatorii nostri meritocratici, dupa criterii real democratice si exclusiv calitative, profesionale si eficiente si în conformitate cu credinta care ne este si ideologie politica.
*Pentru ca lumea e din ce în ce mai haotica, mai debusolata si mai confuzata, este nevoie ca ea fie adusa la ordine prin lege, inclusiv societatea româneasca, aceia careia deceniile de comunism i-au alterat orientarea si i-au pervertit simturile. Este momentul sa ne adaptam la sunetul vietii optime, pozitive si în curatire etica si legica.
*Neavând trecut politic nu avem de rascumparat nici o vinovatie si nu ne-au ramas de niciunde polite neachitate; credem cu sfintenie ca este loc sub Soare pentru toti copiii lui Dumnezeu si suntem în sensul acesta, practicantii egalitatii în specie, în fata tuturor legilor. Acceptam ca pe un mozaic complex împlinit al vietii diferentele dintre oameni, care sunt definite prin manifestarile firesc deosebite ale indivizilor în social.
* Deoumanistul si PDUER au învatat din practica faptul ca ce e mult strica si ce e putin nu ajunge. Si-am mai observat ca, pe lânga tot ce i-a creat omului, ca ajutor în viata, Dumnezeu l-a mai ajutat sa se foloseasca si pe sine. În contextul acesta, calea cea mai sigura pentru PDUER, va fi drumul de mijloc. Si grija permanenta de a nu ne îneca cu preamultul!
*Ca si substanta a unor idei generale, PDUER isi trage seva din spiritualitatea monoteista, adaptata evolutiei la zi, a precrestinismului si tindem sa devenim partidul prezentului continuu, atât cât va vrea Dumnezeu;
*Telul nostru spre care ne îndreptam este, în plan uman, atingerea dreptului la fericire, prin creatie, procreatie, prin cultivarea pacii si a legii într-un proces existential meritocratic, sub stindardul genialitatii tutelare; Iar în plan ideal, dorim sa finalizam râvna noastra prin apropierea tot mai constanta de mentor, de aceea facem eforturi pentru ascutirea noastra spirituala si a sensibilitatilor, prin perfectionarea metodelor si cailor si prin propasirea prin duh, care sa permita popularea Cosmosului cu deoumanistii înscânteiati.
*Fiind primul partid al întâiei doctrine religioase a democratiei, noi vom recompune drumul catre o societate a echilibrelor, învatând din greselile evolutiei si nu ignorându-le, constienti ca nimic nu este nou sub Soare. În acest mod, noi respectam si acordam consideratia cuvenita trecutului, savuram roadele prezentului si anticipam viitorul prin lucrari durabile necesare viitorimii si netoxice ei. Credem doar ca, asa ne putem respecta conditia si numele comunitatii natale lingvistice, precum si dreptul la bucuria de a ne lasa urmasi.
*Cum recunosteam si în alt context, doctrina deoumanista nu are orgoliul de a se fi construit pe o substanta integral originala; dar si ea este rupta din viata, cu toate imperfectiunile ei; si cum spuneam, nici nu detinem adevarul absolut, însa trendul sau este de a oferi mai mult bine pentru om, în efortul lui de a se apropia cât mai mult de esenta proprie, de originea dumnezeiasca.
*PDUER, observa ca, în mai toate generatiile spatiului cultural românesc, exista si manifestari involuntare de deoumanism, prin formulari aleatorii, dar foarte consistente. Iata ce zicea, pe timpul sau, scriitorul Duiliu Zamfirescu: "ce a fost, a fost; ce este, este; ce va fi, se cuvine". Deci, pregatiti-l cum trebuie pe acest SE CUVINE! Iar un alt munte de spiritualitate a neamului, Nicolae Iorga, statua un alt postulat: "fiecare popor are conducatorii pe care si-i merita!" deci, apropiati-ne de sufletul vostru si faceti tot ce se poate
pentru a ne merita reciproc. Pentru aceea e necesar sa va treziti zilnic în deoumanism!
*Societatea deoumanista a lumii, pentru care intra acum în lupta PDUER-ul va fi, la împlinirea sa, un vitraliu superb si genial, national mai întâi, apoi european si global, ridicat si durat în singurul templu pe care-l recunoastem a fi creat de Dumnezeul Curcubeu al Umanitatii -Natura, însufletita si de om! Si celebrat în Casa Soarelui, deoumanista!
*Iar pentru ca ne-a fost dat sa traim aceleasi vremuri, sub aceeasi lumina, cu totii, suntem datori Izvorului nostru o aceeasi rugaciune, spusa personal si neuitata vreodata:" ÎTI MULTUMESC DOAMNE, CA MI-AI DESCHIS SI ASTAZI, FEREASTRA VESNICEI TALE DIMINETI! FACA-SE VOIA TA, IARASI SI IAR! DOAMNE AJUTA SPIRITULUI NOSTRU!" Este rugaciunea de
constiinta si suflet cu care trebuie sa îsi înceapa ziua de viata fiecare deoumanist înscânteiat si lucid! Iar atâta vreme cât aceeasi rugaciune se face catre acelasi Unic Dumnezeu, chiar nici nu mai conteaza în ce limba se rosteste ea. Pentru ca toate sunt bine venite în fata Tatalui tuturor celor create, iar El, întrupându-l si pe omul de pretutindeni, îi întelege lesne si natural exprimarea, în toate limbile pamântului, pe care i le-a daruit si care l-au format. Asadar, cu Dumnezeul nostru Curcubeu, înainte, la mai mare, la mai bun, la mai frumos!
DOAMNE AJUTA-NE !